20 Mayıs 2016 Cuma

Wufengchi Waterfall, Tavukla İmtihanım ve Mr. Örümcek

Burada çok sevdiğimiz Tayvanlı bir çift var. Anıl'ın çalıştığı enstitüde TEXONO grubu üyelerinden Lin Shin Ted. Ailesi ve 2 öğrencisi ile birlikte Sinica'ya geldiği zaman tanışma fırsatımız olmuştu. Kendisi Çinde Sichuan Üniversitesinde  CJPL'e (yer altı labaratuvarı) bağlı olarak 'Dark Matter' araştırması yapıyor. Zehir gibi parçacık fizikçisi.

Bir özelliği var ki soru sorduğunuzda mütemadiyen susma eylemine geçemeyen sorulara soruyla cevap veren her konuda bilimsel açıklamalar yapmaya çalışan şahsına münasır, dolo dolu bir insandır. Bizim Tayvan'a geldiğimiz haftanın ardından Türkiyeden  2 aylığına Anıl'ın yüksek lisans hocasıda gelmişti.

Deniz hoca Ted'le uzun yıllardır arkadaş.. Her ikisi de iki aylığına geldiği için ne kadar gezme eylemi yaptıysak bu iki aya sığdırmaya çalıştığımızdan bu dönemleri Anıl için lale devri saydık. Sonrası work work work!  Arada tayfunlar depremler vs. sıra onlara da gelecek.

Ted 'Hafta sonu geliyor. Hava müthiş. Öğrencilerimle Yilan' a gidip hiking yapacağız. Sizde gelsenize' dedi. Bizde bu tip davetlere hayır diyemeyen bir çift olarak peki dedik.
Cumartesi sabahı saat sabaha karşı 05.00 civarı kalkıp yola çıktık.

Tayvan'ın kuzey doğusunda, Taipeiden 90 km uzaklıkta olan Wufengchi Waterfall Yilan'a  gidiyorduk..Gideceğimiz yer bitki örtüsü ve bakmaya doyulmayası şelaleri olan fantastik bir mekanmış Ted'den bilgileri öyle aldık. Gerçektende öyleydi.

Şehir dışı ve şehir içi otobüs vasıtalarıyla toplamda yaklaşık 2 saat süren yolculuğumuzun sonunda  olay mahallindeydik.  Önce bu küçük çağlayanı gördük. Bu yerin aynı zamanda doğal kamp alanı olduğunu öğrendik.

Sevimli görünüyordu.  Ama tur otobüsleri, aperatif satıcılar ve her fırsatta grup fotosu çeken yerli turistleri göz önünde bulunduracak olursak bence ideal bir kamp alanı değil.. Her an deşifresin bir kere :) Düzeni bozmayıp biz de bu yeri fotoğrafladıktan sonra yolumuza devam ettik.
Bünyesinde bolca aparetif yiyecekler ve anı eşyaları satan meydana geldik.. Başımda bulunan buraların olmazssa olmazlarından hasır şapkayı aldım.

Wufongchi şelalerleri 3 katmandan oluşuyor. Her birinde dinlenme noktaları var.. Sırasıyla bu noktaları çıktık.. Patikalardan geçtik merdivenlerden çıktık. Wufengchi'nin
demirbaşı gibi duran insan yüzlü örümceğini gördük.

Mr. Örümcek
Alt katman

Orta katman

Merdivenleri bitirdiğimizde en son katmana ulaştık. Huşu içindeydik. O an  şiir yazabilirdim.. Tamam, abartmayım  ama benim gördüğüm en büyük şelaleydi..Bundan sonra Niagarayı görmek nasip olsundu. Buralarda yabancılara karşı ilgi büyük.   Özellikle turistik yererde her fırsatta sizinle iletişime geçip foto  çekilmek istiyorlar.  Şelalelerin en tepesinde bir grup Çinli'nin gözdesi oldum. Nereli olduğumuzu sorduklarında Türkiye dediğimiz zaman çoğundan  'Wow Cool !' tepkisi alıyoruz. Bir çoğu ülkemizi tanıyor. Sanırım bunda buraların Türk yıldızı Rıfat Karlova'nın etkisi büyük.

440 m

En üst katman
Gördüğünüz karede gruptan iki kişi eksik. Daha önce bu manzarayı gördüğü için dinlenmeyi tercih eden Deniz hoca için bir şey diyemem ama Saime hoca kesinlikle bunu kaçırdı. İşte Deniz hoca için hikingin amaç değil araç olduğu anlar.. Olay mahalli orta katman.

Geldiğimiz yolları birer birer geri gitmek çıkmaktan şüphesiz daha kolaydı. Ağır ağır dönüş yolumuzu tuttuk. İlk girişte türlü yiyecekler satan meydanda durup atıştırdık. Çok acayip yiyecekler vardı. Yemek konusunda değişik duyguların insanları olan Asyalılar, tavuk ayaklarını biz görüntüsüne dahi bakamazken onlar iştahla mideye indiriyorlardı. Ben en makul görünen şişe geçirilmiş tavuk aldığımdan çok emindim. Çünkü satıcıya sormuştum. Tavuk diye onaylamıştı. Ama nereden bilecektim ki...
Sadece bir ısırıktan sonra bir tuhaflık olduğunu anlamıştım. Diğer tavuk şişlerden farklıydı. Tavuktu ama tavuğun neresiydi? O acı gerçeği öğrendiğimde lokmamı yutmuştum bile. Tavuğun geriside lezzetli olur diye nidalar yükseliyordu Deniz hocadan.. Kader ağlarını örmüştü. Deniz hocayı uyurken fotolamanin bedeli olmalıydı bu. Bir daha nasip olmasındı.

Tavuk ayakları ! Bööğğük!!

Vee günümüzü hotspring keyfiyle sonlandırırken... Hoşçakalınız efenim..